Начальник управління: Майданевич Андрій Вікторович.

Місцезнаходження: Сумська обл., м.Конотоп, пр-т Миру,2.

Режим роботи: Пн. – Чт. – з 8:00 до 17:00.

                              Пт. – з 8:00 до 15:45.

Телефон: (05447) 6 62 98, (05447) 2 32 83.

Змінено режим роботи Державної податкової служби України

На період дії карантину внесені  зміни в режим роботи Конотопського управління ГУ ДПС у Сумській області.

Оновлений графік роботи:  робочий день починається о 8 год. і триває до 17 год.;   у п’ятницю: з 8 год. до 15 год. 45 хв.;   перерва на обід – з 12 год. до 12 год. 45 хв.

Прийом відвідувачів у центрах обслуговування платників здійснюється за таким графіком роботи: з 10 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв. (у п’ятницю з 10 год. 00 хв. до 15 год. 45 хв.) з обідньою перервою з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хв., та з технічними перервами для санітарної обробки та провітрювання кожні дві години на 10 – 15 хв.

Альтернатива легалізації праці відсутня

Конотопське управління ГУ ДПС у Сумській області доводить до відома, що питання легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення є одним із важливих питань, якому контролюючі органи постійно приділяють увагу.

На різних заходах, які проводяться податковими органами спільно з Державною службою України з питань праці стосовно детінізації трудових відносин. роботодавцям рекомендується вживати всі можливі заходи з метою додержання діючого трудового законодавства щодо виплати заробітної плати не нижче від мінімального розміру.

Погоджуючись на «тіньову» зайнятість, найманим працівникам необхідно розуміти, що їх очікують ризики, пов’язані із захистом своїх трудових прав та соціальним захистом у разі різних життєвих обставин. Адже роботодавець, ухиляючись від оформлення трудових відносин, позбавляє працівників права на основну та додаткову відпустки, на оплату лікарняного, на дотримання встановленої законодавством норми тривалості робочого часу, на допомогу по безробіттю, на соціальні гарантії, встановлені колективним договором, на соціальне страхування від нещасних випадків та пенсійне забезпечення.

Крім того, від незадекларованої праці бюджет недоотримує необхідні кошти.

Отже, альтернатива легалізації праці відсутня: зайнятість працюючих  повинна бути офіційно оформлена відповідно до законодавства, а заробітна плата повинна бути прозорою, зі сплатою усіх податків і зборів.

 

До уваги платників ПДВ

Конотопське управління ГУ ДПС у Сумській області доводить інформує, що ситуації з блокуванням податкових накладних/ розрахунків коригування (далі – ПН/РК) у кожного платника ПДВ різні.

Нагадуємо про нормативні акти, згідно з якими відбувається блокування ПН/РК.

Так, починаючи з 01.02.2020 основними нормативними документами, на підставі яких проводиться припинення реєстрації ПН/РК, є Постанова Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1165), якою, зокрема затверджено Порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування (далі – Порядок), та наказ Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Порядком, зокрема, встановлено:  критерії ризиковості платника податку на додану вартість;  перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника ПДВ;  критерії ризиковості здійснення операцій; форма Рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку;  Таблиця даних платника податку на додану вартість; форма Рішення про врахування/неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість; форма Рішення про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість.

 

Законом України № 466 змінено розмір деяких штрафних санкцій

Конотопське управління ГУ ДПС у Сумській області звертає увагу на наступне Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466-IX) внесено зміни, зокрема до ст. 119 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) щодо порушення платником податків порядку подання інформації про фізичних осіб – платників податків.

Відповідно до п. 119.1 ст. 199 ПКУ неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані фізичним особам за товари  якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1 020 гривень (раніше 510 гривень). Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 2 040 гривень (раніше 1 020 гривень).

Зазначені вище штрафи не застосовуються у випадках, якщо недостовірні відомості або помилки в податковій звітності про суми доходів, нараховані (сплачені) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 ПКУ та були виправлені відповідно до вимог ст. 50 ПКУ.

Оформлення документів, що містять інформацію про об’єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату податків без зазначення реєстраційного номера облікової картки платника податків, у випадку, коли законодавство вимагає від особи – резидента отримання такого номера, або з використанням недостовірного реєстраційного номера облікової картки платника податків, крім випадків, визначених п. 119.1 ст. 119 ПКУ, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 340 гривень (раніше 170 гривень) (п. 119.2 ст. 119 ПКУ).

 

Умови, за яких РРО не застосовують ФОП

Конотопське управління ГУ ДПС у Сумській області інформує, що фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) – «загальносистемники» у разі здійснення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг на території сіл і селищ міського типу та яким згідно із Законом України від 15 лютого 1995 року  № 56/95-ВР «Про статус гірських населених пунктів в Україні» надано статус гірських, мають право проводити розрахунки без застосування реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій при умові, якщо граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів складає менше 500 тис. грн на один суб’єкт господарювання. Водночас застосування РРО є обов’язковим для таких ФОП при здійсненні ними роздрібної торгівлі підакцизними товарами та у разі перевищення граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів.

Крім того, при реалізації продукції на ринках, ярмарках, розрахункові операції можливо здійснювати без РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, за умови, якщо граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів складає менше 500 тис. грн на один суб’єкт господарської діяльності. У разі перевищення річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів ФОП зобов’язаний в місячний термін з дати перевищення річного обсягу розрахункових операцій зареєструвати РРО, та проводити розрахунки із застосовуванням РРО.

 

 Проведення семінару

Конотопським управлінням Головного управління ДПС у Сумській області 11 лютого 2020 року об 11-00 годині в актовому залі управління  (м. Конотоп,  пр. Миру 2,  5 поверх) проводиться семінар для платників податків щодо актуальних змін в законодавстві:

– впровадження норм законів «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг»;

– ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним;

– питання пов’язані з необхідністю легалізації найманої праці та заробітної плати.

Запрошуються усі бажаючі суб’єкти господарювання.

Податківці роз’яснюватимуть важливість офіційного працевлаштування працівників

Конотопське управління ГУ ДПС у Сумській області доводить до відома, що  представники Держпраці спільно з податківцями відповідно до доручення Прем’єр-міністра України проводитимуть посилену роз’яснювальну роботу з суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, тимчасового розміщування та організації харчування. Під час таких заходів роботодавцям розповідатимуть про неприпустимість допуску до роботи працівників без оформлення трудових відносин.

Суб’єкти господарювання після таких роз’яснювальних візитів матимуть змогу добровільно оформити всіх працівників відповідно до чинного законодавства.

Водночас звертаємо увагу, що після роз’яснювальних заходів працівниками контролюючих органів будуть проводитися перевірки зазначених суб’єктів господарювання щодо дотримання законодавства про працю. У разі виявлення порушень роботодавцям доведеться сплатити значні суми штрафів, передбачені законодавством за такі порушення.

Нагадуємо, що офіційне працевлаштування – це захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення. Крім того, незадекларована праця знижує доходи державного бюджету, а отже і можливість фінансування державних програм соціального спрямування.

 

Нова форма податкової декларація про майновий стан і доходи

Конотопське управління ГУ ДПС у Сумській області доводить до відома платників, що триває деклараційна кампанія 2020.  Наказом Міністерства фінансів України від 25.04.2019 № 177 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 02 жовтня 2015 року № 859» оновлено форму податкової декларації про майновий стан і доходи  та інструкцію про її заповнення. І з 01 січня 2020 року декларація про майновий стан і доходи подається за новою формою.

В оновленій Декларації є деякі особливості, а саме: у Декларації рядок 8 «Категорія платника» доповнено новим критерієм «особа, яка заявляє право на податкову знижку», який застосовується для громадян, які декларують право на податкову знижку; у розділі ІІ «Доходи, які включаються до загального оподатковуваного доходу» Декларації окремо виділено доходи: «Дохід, нарахований (виплачений, наданий) у формі винагород та інших виплат відповідно до умов цивільно – правового характеру» та «дохід, отриманий від фізичної особи – орендаря, який не є податковим агентом фізичної особи – орендодавця, від надання в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених у натурі (на місцевості), які розташовані за місцезнаходженням, відмінним від податкової адреси орендодавця».

Крім того, у Декларації передбачено три додатки до неї:  Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих від операцій з інвестиційними активами (додаток Ф1);  Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору з доходів, отриманих самозайнятою особою (додаток Ф2); Розрахунок суми податку, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб, у зв’язку з використанням права на податкову знижку (додаток ФЗ).

 

Обережно, шахраї

Згідно інформації ГУ ДПС у Сумській області на Сумщині знову активізувалися шахраї, які видають себе за посадових осіб  Головного управління ДПС у Сумській області телефонують до керівників підприємств чи підприємців  та повідомляють про перевірки і можливість урегулювання питання через керівництво, при цьому вимагають матеріальну винагороду за невтручання в господарську діяльність.

ГУ ДПС у Сумській області звертається до платників податків бути обачними, не піддаватися на провокації, а у разі отримання інформації про такі пропозиції, вчинення протиправних дій від імені працівників органів ДПС під виглядом працівників Державної податкової служби або нібито від їх імені негайно повідомити відповідний підрозділ Національної поліції за номером телефону 102 або телефонувати до Антикорупційного сервісу ДПС України «Пульс» за номером телефону 0 800 501 007, напрям «4».

 

Справляння екологічного податку  за викиди в атмосферне повітря двоокису вуглецю

Конотопське управління ГУ ДПС у Сумській області нагадує, пунктом 240.7 статті 240 Податкового кодексу України (далі – ПКУ ) встановлено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб’єкти, зазначені у пункті 240.1 цієї статті, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

У разі якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб’єкти зобов’язані зареєструватися платниками податку у податковому періоді, в якому відбулося таке перевищення, скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок у порядку, передбаченому Кодексом. Пунктом 242.4 статті 242 ПКУ встановлено, що база оподаткування податком за викиди двоокису вуглецю за результатами податкового року зменшується на обсяг викидів у розмірі 500 тонн за рік.

Відповідно п.250.9 ст. 250 Кодексу, платникам податку, у яких у 2020 році розрахунковий, сумарний за всіма стаціонарними джерелами, обсяг викидів двоокису вуглецю: не перевищує граничний обсяг викидів (500 тонн) – необхідно подати до контролюючого органу за місцезнаходженням стаціонарного джерела забруднення заяву про відсутність у звітному році об’єкта оподаткування викидів двоокису вуглецю із додатком розрахунку оцінки обсягів таких викидів; перевищує граничний обсяг (500 тонн) – зареєструватися платником податку за викиди двоокису вуглецю та подати до контролюючого органу за місцезнаходженням стаціонарного джерела забруднення заяву про звітний період, у якому планується виникнення об’єкта оподаткування викидів двоокису вуглецю, із додатком розрахунку оцінки обсягів таких викидів.

 

Увага! Конотопська ОДПІ 6 квітня 2016 року об 11-00 годинів актовому залі податкової інспекції проводить безкоштовний семінар для платників податків присвячений актуальним змінам в законодавстві.
Запрошуються всі бажаючі суб’єкти господарювання!
Увага! Конотопська ОДПІ 6 квітня 2016 року об 11-00 годинів в актовому залі податкової інспекції проводить безкоштовний семінар для платників податків присвячений актуальним змінам в законодавстві.
Запрошуються всі бажаючі суб’єкти господарювання!

На Сумщині затриманий всюдихід з 1,5 тонни спирту

Вночі з 20 на 21 березня 2016 року працівниками оперативного управління Головного управління ДФС у Сумській області спільно з військовослужбовцями відділу прикордонної служби «Білопілля» Сумського прикордонного загону під час патрулювання в прикордонній зоні в Білопільському районі Сумської області виявлено транспортний засіб, що незаконно перетнув державний кордон України з боку Росії. Це була не просто автівка, а військовий всюдихід підвищеної прохідності на гусеничній ході.

В ході переслідування камуфльований транспортний засіб зупинено на відстані близько 1,5 км від лінії кордону. У кузові виявлено вантаж спиртовмісної рідини – сировини для незаконного виготовлення горілчаних виробів.  Рідину з характерним запахом спирту в кількості 1 тисячі 510 літрів та всюдихід за попередньою оцінкою вартістю понад 500 тисяч гривень вилучено.

Декларацію про доходи можна подати через Інтернет

З 1 січня до 1 травня 2016 року триває щорічна кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році. Для зручності платників на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби є можливість заповнити декларацію у режимі on-line скориставшись сервісом «Електронний кабінет платника (оновлена версія)».

Для цього необхідно: по перше – отримати електронний цифровий підпис, який безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС; по друге – завантажити з сайту Акредитованого центру сертифікації ключів програмне забезпечення – «Програмний комплекс користувача ЦСК». Встановити програмне забезпечення на власному комп’ютері та виконати необхідні налаштування за допомогою інструкції користувача; по третє – авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа та заповнити декларацію.

Декларацію про майновий стан і доходи також можна подати особисто або уповноваженою на це особою, надіслати поштою (з повідомленням про вручення та з описом вкладення) до податкової інспекції за місцем проживання.

Затверджена нова форма звіту про контрольовані операції та порядок його складання

04.03.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.01.2016 №8 «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції», що зареєстрований у Мінюсті України 04.02.2016 за №187/28317, яким затверджені нова форма Звіту про контрольовані операції та Порядок складання Звіту про контрольовані операції. Наказ №8 виданий з метою забезпечення виконання підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПКУ та забезпечує можливість формувати та подавати Звіт про контрольовані операції.

Нагадуємо, що Звіт готується засобами спеціалізованого програмного забезпечення, призначеного для створення платником податків документів в електронній формі відповідно до затвердженого формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання та подається до 1 травня року, наступного за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

До уваги платників акцизного податку з реалізації пального

Згідно із змінами до Податкового кодексу України, внесеними Законом України від 24 грудня 2015 року №909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», з 01.03.2016 запроваджена система електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) та Єдиний реєстр акцизних накладних.

Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку до початку здійснення реалізації пального. Реєстрація платника акцизного податку з реалізації пального здійснюється на підставі подання особою заяви.

Порядок реєстрації платників акцизного податку визначено підпунктом 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Податкового кодексу України. Заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального складається та подається в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб. .

Заяву може бути сформовано та надіслано через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника». Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. Також для формування Заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату.

Датою реєстрації платника акцизного податку є дата включення його до Реєстру платників. ДФС після внесення осіб до Реєстру платників протягом одного робочого дня надсилає Казначейству дані для відкриття електронних рахунків платникам акцизного податку. Електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично без укладання договору та на безоплатній основі.

Платники єдиного податку поповнили місцевий бюджет Конотопщини на 6,75 млн. гривень

Як повідомив Ярослав Борщенко, начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Конотопської ОДПІ, за два місяці поточного року спрощенці Конотопщини сплатили до бюджету 6,75 млн. грн єдиного податку, що на 2,55 млн. грн або 60,7 відс. більше ніж за аналогічний період  2015 року.

Основну частину надходжень з цього податку забезпечили фізичні особи – підприємці. Ними сплачено 4,01 млн. грн єдиного податку, що на 1,14 млн. грн більше, ніж минулоріч. Від юридичних осіб надійшло 0,67 млн. гривень. Сільськогосподарськими товаровиробниками забезпечено 2,07 млн. грн. єдиного податку.

Всього на спрощеній системі оподаткування в Конотопській ОДПІ перебуває 2548 платників, з них 2160 фізичних осіб – підприємців, 205 юридичних осіб та 183 сільгоспвиробників.

Надходження єдиного внеску від страхувальників Конотопської ОДПІ за два місяці поточного року склали 38,7 мільйонів гривень

З початку року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області спрямували до бюджету 38,7 млн. гривень, з них 34,5 млн. гривень сплатили платники Конотопської ОДПІ і 4,2 млн. гривень – платники Буринського відділення Конотопської ОДПІ. Зокрема, у лютому поточного року сплачено 19,9 млн. гривень, що  на 1,7 млн. гривень або 9,2 відс. перевищило очікувані надходження. Про це повідомили в управлінні доходів і зборів з фізичних осіб Конотопської ОДПІ.

Нагадуємо, що підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, які використовують працю найманих працівників, сплачують нараховані за відповідний календарний місяць суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування не пізніше 20 числа наступного місяця.

Фізичні особи – підприємці платники єдиного податку сплачують за себе єдиний внесок в розмірі, який самостійно визначили, але не менше мінімального страхового внеску на місяць в термін до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом. При цьому, платники можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансових платежів до 20 числа кожного місяця поточного кварталу, які враховуються ними при остаточному розрахунку, що здійснюється за календарний квартал.

Фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування зобов’язані сплачувати ЄСВ за себе, нарахований за календарний рік, до 10 лютого наступного року.

Конотопська ОДПІ систематично проводить заходи спрямовані на легалізацію заробітної плати

З метою зменшення обсягів «тіньової» заробітної плати в Конотопській ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області систематично проводиться роз’яснювальна робота з керівниками підприємств, установ та організацій, які виплачують заробітну плату з порушенням вимог податкового законодавства. Протягом 2015 року на засіданнях та зустрічах присвячених легалізації виплат заробітної плати та офіційному працевлаштуванню населення, заслухано 41 керівника підприємств, установ, організацій та 178 фізичних осіб – підприємців. За результатами проведеної роботи 67 суб’єктів господарювання збільшили розмір середньомісячної заробітної плати найманим працівникам, а ще 16 – планують збільшити заробітну плату найманим робітникам. Також, внаслідок проведеної роботи до бюджету додатково надійшло 37,9 тис. грн податку на доходи фізичних осіб.