Згідно розподілу обов’язків між міським головою та заступниками я відповідаю за реалізацію державної політики та місцевих програм в галузях соціального захисту, пенсійного забезпечення, зайнятості населення, земельних відносин, містобудування та архітектури, ефективне використання комунального майна та надання адміністративних послуг.

Спрямовую та контролюю роботу:

– відділу комунального майна Конотопської міської ради;

– відділу містобудування та архітектури Конотопської міської ради;

– управління соціального захисту населення Конотопської міської ради;

– відділу адміністративно-дозвільних процедур міської ради;

– КП «Конотопське міжміське бюро технічної інвентаризації»;

– КП «Проектно-виробниче архітектурно-планувальне бюро»;

– територіального центру з обслуговування одиноких непрацездатних   громадян.

Очолюю 19 комісій, створених виконавчим комітетом Конотопської міської ради за відповідними напрямками роботи.

1. Соціальний захист.

Одним з пріоритетних напрямків  роботи  в  2014 році було покращення рівня життя незахищених верств населення, забезпечення своєчасного призначення та виплати державних допомог, субсидій і відшкодування пільг передбачених законодавством; здійснення контролю за дотриманням законодавства про працю, соціальне обслуговування інвалідів, ветеранів, осіб похилого віку.

На реалізацію соціальних програм у 2014 році за рахунок усіх джерел фінансування  було направлено 97,3 млн.грн., що на 7% більше, ніж у 2013 році.

За 2014 рік різні види державних допомог отримали 9345 сімей на суму 67,8 млн.грн. (за 2013 рік – 8848 сімей на суму 61,9 млн.грн.). Додатково у 2014 році, за рішенням Уряду, розпочато виплату державної допомоги особам, переміщеним із зони проведення АТО. Відповідну допомогу призначено 406 сім’ям на загальну суму 626,0 тис.грн.

За призначенням субсидії на житлово-комунальні послуги з початку  2014 року звернулось 12008 сімей, призначено  субсидію 10808 сім’ям на загальну суму 12,3 млн. грн. (у 2013 році звернулось 9808 сімей, призначено – 9431 сім’ї на загальну суму 10,5 млн. грн.).

Субсидію на придбання твердого палива та скрапленого газу призначено 354 сім’ям на загальну суму 334,4 тис.грн. (у 2013 році – 368 сім’ям на суму 301,7 тис.грн.)

У 2014 році проведено 18 виїзних засідань «мобільного соціального офісу» за місцем проживання та роботи мешканців міста. Надано консультації 333 особам, з них у 256 осіб прийнято документи для призначення субсидій та пільг.

З метою адресності надання державних допомог, матеріальної допомоги та субсидії протягом 2014 року державними соціальними інспекторами було перевірено 8518 сімей.

Проводилась робота по забезпеченню доступності соціальних послуг, розширенню їх спектру шляхом запровадження в територіальному центрі соціального обслуговування Конотопської міської ради мультидисциплінарного підходу у наданні соціальних послуг. В 2014 році здійснено 23 виїзди за місцем проживання, надано 310 соціальних послуг 65 особам, із них: 88 соціально-медичні послуги, 48 перукарські.

Значна увага приділяється пільговій категорії населення міста. На обліку в управлінні соціального захисту перебуває 25279 пільговиків.

У 2014 році: 11859 сімей отримали пільги на житлово-комунальні послуги та послуги зв’язку на суму 9,4 млн. грн. ; на пільгові перевезення використано 4,7 млн.грн. ; за здійснене поховання учасників бойових дій та інвалідів війни 49 особам виплачено компенсацію на загальну суму 73,1 тис.грн. ; на придбання твердого палива та скрапленого газу  виплачено пільг готівкою 201 пільговику на суму 130,9 тис. грн.

В місті мешкає 1290 осіб, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС. На фінансування програм, пов’язаних із соціальним захистом постраждалих, протягом 2014 року було використано 2,1 млн. грн. На безплатне зубопротезування та безплатне придбання ліків за рецептами лікарів у 2014 році використано 177,1 тис.грн.

В 2014 році проведено оздоровлення  43 дорослих та 9 дітей,  постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС.

Стало доброю традицією двічі на рік: до Дня Перемоги та до Дня міста вітати листівками та продуктовими наборами ветеранів війни на дому та у лікарнях міста. В 2014 році 300 ветеранів отримали привітання до Дня Перемоги, та 285 ветеранів – до Дня міста.

В місті проживає 3951 інвалід різних груп і категорій (1гр. – 620, 2 гр. – 1367, 3 гр. – 1686, дітей-інвалідів – 278). Робота по соціальному захисту інвалідів у 2014 році проводилась за такими напрямками: створення умов для безперешкодного доступу інвалідів до місць громадського призначення та об’єктів соціальної інфраструктури; сприяння працевлаштуванню, здобуттю освіти і професійній підготовці інвалідів; матеріальне, соціальне та медичне забезпечення інвалідів; реабілітація дітей-інвалідів; сприяння активному життю осіб з обмеженими можливостями: доступ до інформації, засобів зв’язку, організація дозвілля і спорту; взаємодія з громадськими організаціями інвалідів.

Станом на 01.01.2015 в місті облаштовано пандусами 167 об’єктів житлово-громадського призначення, із них прибудовано в 2014 році -13 пандусів. Обладнані пандусами приміщення міської ради, об’єкти соціальної сфери, аптеки, заклади охорони здоров’я, освіти, культури, спорту та інші.

Засобами пересування та реабілітації у 2014 році забезпечені 113 інвалідів.

У 2014 році 22 інваліди загального захворювання та інваліди з дитинства отримали санаторно-курортні путівки для оздоровлення (у 2013 році – 16 інвалідів).

У 2014 році за кошти міського бюджету виплачена компенсація на оплату комунальних послуг найбільш вразливим верствам населення серед інвалідів міста (інвалідам 1 групи по зору, інвалідам 1 групи із захворюванням хребта та спинного мозку та сім’ям, які виховують онкохворих дітей) – 121 особі на суму 36,03 тис.грн.

Протягом 2014 року здійснювався постійний контроль за виплатою заробітної плати та проводилась робота з підприємствами, де виникала заборгованість, у разі необхідності матеріали передавались до територіальної державної інспекції з питань праці у Сумській області та правоохоронним органам для  подальшого реагування.

Питання погашення заборгованості розглядалось на 11 засіданнях тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із виплати заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

За результатами проведеної роботи у 2014 році погашено заборгованість на суму 7,2 млн. грн. у тому числі на 1 комунальному підприємстві (КП «КТУ») – 687,7 тис.грн.

Незважаючи на вжиті заходи станом на 01.01.2015 у місті ще існує заборгованість із виплати заробітної плати у сумі 1654,5 тис.грн. Сподіваюся, що в цьому році вона буде погашена.

В рамках виконання Програми зайнятості населення міста протягом 2014 року, без врахування юридичних осіб, створено 1028 нових робочих місць:

а) зареєстровано фізичних осіб-підприємців – 258;

б) укладено договорів з найманими працівниками фізичними особами-підприємцями – 770;

в) працевлаштовано    1978   осіб.

Протягом 2014 року членами робочої групи з легалізації робочих місць було проведена робота зі 160 суб’єктами господарювання. За результатами проведеної роботи легалізовано 220 робочих місць.

Обсяг фінансування соціальних програм у 2014 році

За рахунок міського бюджету:

Назва програми

Факт за 2013 рік, тис.грн.

Факт за 2014 рік, тис.грн.

Прогноз на 2015 рік, тис.грн.

Міська програма соціального захисту населення на 2013-2016 роки

185,0

468,3

195,8

Програма інформаційних заходів щодо боротьби з негативним явищем – виплатою заробітної плати «в конвертах»

2,5

3,0

3,0

Всього:

187,5

471,3

198,8

За рахунок державного бюджету:

Назва програми

Факт за 2013рік, тис.грн.

Факт за 2014 рік, тис.грн.

Прогноз на 2015 рік, тис.грн.

Комплексна програма забезпечення реалізації Стратегії подолання бідності

86166,2

92770,1

105531,9

Програма соціального захисту ветеранів, інвалідів війни

1729,0

1660,4

Буде визначено після прийняття постанови КМУ про розмір допомоги на 2015 рік

Загальнодержавна програма подолання наслідків Чорнобильської катастрофи

2464,9

2282,4

2499,8

Всього:

90360,1

96712,9

108031,7

За рахунок обласного бюджету (в рамках Програми соціального захисту населення на 2013-2016 роки)

Назва програми

Факт за 2013 рік, тис.грн

Факт за 2014 рік, тис.грн

Прогноз на 2015 рік тис.грн.

Соціальна підтримка інвалідів

115,4

150,7

200,6

Соціальної підтримки сімей загиблих учасників бойових дій на території Республіки Афганістан

11,6

24,0

36,3

Всього:

127,0

174,7

236,9

Таким чином, на виконання всіх соціальних програм у місті за 2014 рік було направлено 97,3 млн. грн., на 2015 рік планується сума 108,4 млн. грн.

Ще один важливий напрямок роботи, який нажаль з’явився в 2014 році, це допомога сім’ям мобілізованих в зону АТО військовослужбовців, які проживають на території м.Конотоп (на сьогодні – 312 осіб).

З метою оперативного вирішення соціально-побутових проблем цих сімей, було створено 7 мобільних груп, до складу яких входили спеціалісти міської ради, її управлінь та відділів, проведені обстеження та вивчення потреб сімей.

За рахунок міського бюджету сім’ям надано: одноразову матеріальну допомогу 97 сім’ям в розмірі 400 грн. кожній; допомогу в оформленні документів на виплату компенсації за поранення військовослужбовцю батальйону «Донбас» Рогинцю О.А.; 1 сім’ї військовослужбовця Ваховського А.М., який вважається безвісно відсутнім депутатами міської ради виділено з депутатського фонду 3850 грн.

За рахунок міського бюджету вирішено питання: безкоштовного харчування 171 дитини в дитячих садочках та школах; безкоштовного проїзду дітей в міському транспорті загального користування (отримали  посвідчення 76 дітей);  надання земельної ділянки під індивідуальне житлове будівництво 60 учасникам АТО; безкоштовного забезпечення дровами 9 сімей; часткового компенсування витрат на оплату ЖКП в розмірі 1000 грн. одноразово кожній сім’ї (прийняті заяви на призначення компенсації від 237 представників сімей, вже отримали – 212 сімей).

Вирішуються і інші побутові питання сімей (отримання субсидії, ремонт даху, працевлаштування та інши).

Велика робота з підтримки військовослужбовців проводиться громадськими та волонтерськими організаціями міста.

Також у зв’язку з військовими діями на сході країни до міста переїхали 594 сім’ї з Луганської, Донецької областей та Автономної республіки Крим.

За призначенням грошової допомоги звернулося 409 сімей,  призначено допомогу – 406 сім’ям на загальну суму 626,0 тис.грн.

148 осіб звернулись до міськрайцентру зайнятості, отримали статус безробітного 48 осіб, працевлаштовано 26 осіб.

260 особам надана допомога в отриманні пенсії.

199 сімей отримали продуктові та гігієнічні набори, канцелярські товари для школи, допомогу психолога за рахунок благодійного фонду «Відень».

6 осіб поселені в гуртожитки міста.

2. Використання комунального майна

Основними завданнями є:

–       здійснення повноважень власника майна;

–       передача в оренду комунального майна;

–       організація та проведення приватизації комунального майна;

–       здійснення приватизації житлового фонду, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади міста.

На цей час в господарському віданні 9 комунальних підприємств та оперативному управлінні 10 комунальних установ (організацій, закладів), знаходиться 864 одиниць нерухомості, з яких: 473 житлових будинків та гуртожитків, 391 нежитлова будівля. Первісна вартість основних засобів становить на загальну суму 1,97 млрд. грн., залишковою вартістю – 686,8 млн. грн. (станом на 01.10.2014).

В основному, комунальне майно використовується балансоутримувачами на власні потреби, а саме: 94,5% від загальної кількості, 1,5% – передано в оренду, 4% – не задіяні.

Не задіяне майно – це, переважно, колишнє військове майно (вул.Рябошапка (аеродром), вул.Успенсько-Троїцька (дивізія)) та будівлі колишніх закладів освіти, які відповідно до Закону України «Про освіту» не підлягають приватизації, перепрофілюванню чи використанню не за призначенням.

За 2014 рік план по надходженню до міського бюджету коштів за даними напрямками роботи виконаний на 100%:

–       від оренди комунального майна – 809,7 тис.грн.;

–       від приватизації комунального майна – 133,0 тис.грн.;

–       від реалізації безгосподарного майна – 39,1 тис.грн.

За звітний період прийнято 64 управлінських рішення відносно об’єктів нерухомості, а саме: 36 рішень виконавчого комітету, 28 рішень сесії міської ради.

Відділом комунального майна міської ради укладено 135 договорів оренди, з них:

–       1 договір оренди на пільгових умовах на підставі рішень міської ради;

–       46 договорів оренди з бюджетними організаціями, установами, сплата по яких згідно чинного законодавства складає 1 гривню за рік;

–       88 договір оренди по яких щомісячна сплата до міського бюджету становить 65 тис. грн.

На сесії міської ради від 24.12.2014 (6 скликання, 56 сесія) прийняте рішення «Про порядок надання в оренду майна, що належить до комунальної власності територіальної громади м.Конотоп» яким встановлені нові орендні ставки для розміщення аптечних пунктів в закладах Конотопської ЦРЛ ім. ак. М.Давидова, розміщення операторів телекомунікацій, які надають послуги мобільного зв’язку, розміщення складів. Що дасть можливість збільшити надходження до бюджету приблизно на 50 тис. грн. в рік.

3. Земельні відносини.

Всього в адмінмежах Конотопської міської ради нараховується 10294 га, в тому числі:

– м.Конотоп- 4377,75 га;

– с.Підлипне, с.Комсомольська Комуна, с.Лобківка – 577 га;

– сільськогосподарських угідь – 5944,1357 га,

Основними завданнями в галузі земельних відносин  є:

–  проведення інвентаризації земель,

–  контроль надходжень плати за землю,

– надання адміністративних послуг громадянам та суб’єктам господарювання в галузі земельних відносин,

–  вирішення земельних суперечок при оформленні землевпорядної документації.

Протягом  2014 року опрацьовано 3504 пакетів документів, підготовлено до розгляду на сесіях міської ради  105 проектів рішень, де затверджено 3 386 земельних питань.

За 2014 рік прийнято та зареєстровано 260 письмових звернень громадян та організацій із земельних питань , які надійшли через громадську приймальню. Всі звернення розглянуті та  підготовлено відповіді у встановлений термін.

Забезпечено  прийом документів, організовано  та  проведено 38 засідань  узгоджувальної комісії по земельним суперечкам  за допомогою якої надається допомога громадянам у вирішенні межових спорів та інших конфліктних ситуацій. Розглянуто 196 питань, складено та надано 141 протокол.

Проведено роботи з інвентаризації земель міста не наданих у власність та користування, які розташовані в адмінмежах Конотопської міської ради. Всього з початку року проінвентаризовано земель загальною площею 30,2524 га у межах населених пунктів. Так відсоток інвентаризації земель несільськогосподарського призначення у межах населених пунктів станом а 01.01.2015 становить –  47,10, за межами – 55,57. Межа м.Конотоп затверджена Верховною Радою України,  грошова оцінка земель м.Конотоп, Підлипненської сільської ради  проведена.

В структурі доходів міського бюджету плата за землю складає 14,3%. За 2014 рік до міського бюджету від сплати за землю  надійшло 14млн.332,5тис.грн. , в тому числі орендна плата – 9млн.774,2 тис.грн., земельний  податок – 4558,3 тис.грн. Темп росту становить 92,0 %. Основні причини зменшення надходжень це:

1.Розірвання договорів оренди під вбудованими приміщеннями.

2.Продаж земельних ділянок у власність.

3.Заборгованість великих промислових підприємств по оренді землі (ТОВ Бета-сервіс, Арматурний завод).

Проблемним питанням на сьогодні залишається   отримання додаткових надходжень до міського бюджету шляхом залучення землекористувачів, що ухиляються від укладання договорів оренди землі. Так протягом 2014 року було організовано та проведено 12  засідань робочої групи з опрацювання та комплексного вирішення питань реалізації державної політики у сфері раціонального використання землі. На засідання  запрошувалися землекористувачі , з котрими проводились певні роботи щодо виконання ними вимог чинного земельного законодавства. Засідання проводилися спільно з правоохоронними органами. Також протягом 2014 року було  направлено 4 листи до Конотопської міжрайонної прокуратури про залучення до притягнення порушників земельного законодавства, складено 1 позов до суду про спонукання землекористувача до виготовлення документації та укладення договору оренди, направлено 24 листи до конотопської ОДПІ з метою контролю по стягненню заборгованості по платі за землю. В результаті проведених робіт по залученню, отримано додаткових коштів в сумі 283,564 тис.грн.

4. Архітектура та містобудування.

Основні завдання над якими ми працювали протягом 2014 року це, як вирішення поточних містобудівних питань громадян та суб’єктів господарювання, так і робота над перспективою розвитку міста, тобто містобудівною документацією.

За 2014 рік надано 136 будівельних паспортів забудови земельних ділянок,  30 містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок.

Введено в експлуатацію житла 3580 м², що становить 102,3% виконання річного плану, 17 об’єктів соцкультпобуту.

Проведено 49 засідань постійно діючої комісії з питань будівництва, обстеження житлового фонду, вибору земельних ділянок, розміщення малих архітектурних форм для здійснення підприємницької діяльності, розміщення зовнішньої реклами та присвоєння адрес будівлям. Розглянуто 453 питання з будівництва, розміщення тимчасових споруд, розміщення рекламних засобів, адресного господарства.

Підготовлено 586 висновків до землевпорядної документації.

Створено електронну базу даних містобудівних умов та обмежень, будівельних паспортів з 2012 року та архітектурно-планувальних завдань за період з 2006 по 2012 роки.

Укладено 19 договорів по пайовій участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста на суму 183,3 тис. грн.,  що у 3 рази більше ніж у 2013 році, та на 83,3% більше ніж передбачено планом на 2014 рік.

Важливим напрямком роботи є оновлення містобудівної документації міста. Згідно затвердженої рішенням сесії «Програми оновлення містобудівної документації м. Конотоп» передбачено:

1.Оновлення топогеодезичної зйомки.

2.Внесення змін до Генерального плану міста.

3.Внесення змін до детального плану центральної частини міста.

4.Розробка плану зонування території міста.

5.Розробка плану червоних ліній.

6.Розробка плану  земельно-господарського устрою міста.

Виконання всіх заходів програми є значним, як за фінансуванням так і за часом, тому розбито на етапи. Нажаль на протязі 2011-2013 року дана програма не виконувалася. В 2014 році розпочаті роботи з оновлення топогеодезичної зйомки, внесення змін до Генерального плану міста, внесення змін до детального плану центральної частини. Всього виконано робіт на суму 156,3 тис. грн.

Містобудівна документація визначає перспективи розвитку міста, його інвестиційну привабливість та інше на наступні 10-15 років тому вважаю її розробку вкрай необхідною та важливою. В 2015 році дана робота буде продовжена.

5. Адміністративні послуги.

Після Революції Гідності в 2014 році новим Урядом України було прийнято ряд дуже важливих рішень щодо реформування системи надання адміністративних послуг та дозволів. Основна мета – це передача частини повноважень органам місцевого самоврядування, виключення корупційної складової шляхом надання послуг через Центри надання таких  послуг. Як будь-яка реформа і ця має, як переваги, так і недоліки. Нажаль повноваження передаються, а фінансування в межах діючих кошторисів, багато неврегульованих питань на рівні законодавчої бази, є спротив представників територіальних підрозділів органів центральної виконавчої влади. Сподіваюся, що всі ці питання найближчим часом будуть врегульовані.

На виконання Закону України «Про адміністративні послуги» рішенням 39 та 53 сесії міської ради затверджено перелік з 99 адміністративних послуг, які надаються через Центр надання адміністративних послуг (далі Центр), з яких 41 – надається відділами та управліннями виконкому та 58 – територіальними органами центральних органів виконавчої влади.

Час прийому суб’єктів звернень у Центрі становить шість днів на тиждень та сім годин на день без перерви на обід і є загальним (єдиним) для всіх адміністративних послуг, що надаються через Центр, у вівторок та четвер здійснюється прийом суб’єктів звернень до 20-ї години.

Адміністративні послуги в рамках роботи ЦНАП надаються згідно з інформаційними та технологічними картками.

У приміщенні Центру надання адміністративних послуг на доступному для огляду місці розміщується повна і вичерпна інформація про порядок отримання адміністративних послуг за принципом «єдиного вікна».

За 12 місяців 2014 року працівниками Центру було прийнято 11811 заяв на отримання адміністративної послуги, видано 10722 результати надання адміністративної послуги та надано 13011 консультацій з питань отримання адміністративної послуги.

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.05.2014 №523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг виконавчої влади через центр надання адміністративних послуг» з 01.10.2014 року через міський ЦНАП надаються послуги Державної міграційної служби. За 3 місяця минулого року надано 2973 послуги. В 2015 році планується передати додатково послуги Державної реєстраційної служби та Держкомзему, що в декілька раз збільшить навантаження на працівників Центру. На даний час в ЦНАПі працює 3 адміністратори та завідувач. Тому питання формування в 2015 році нового штату Центру є найактуальнішим та найгострішим.

6.Звернення громадян.

Протягом 2014 року на розгляді у виконавчих органах міської ради, підпорядкованих мені на даний час, перебувало 464 звернення громадян, що складає 26,5% від загальної кількості зареєстрованих у загальному відділі міської ради звернень (1748). В них було порушено 495 питань, що складає 23% від загальної кількості порушених в них питань (2156).

За результатами розгляду позитивно було вирішено 221 питання (44,6%), на 265 (53,6%) – були надані роз’яснення відповідно до чинного законодавства, 9 (1,8%) – перебувають на контролі виконання.

Протягом звітного періоду мною було проведено 21 особистий прийом у приміщенні міськвиконкому Прийнято 29 осіб, порушено 29 питань. За результатами розгляду 10 (34,5%) питань вирішено позитивно, на 19 (65,5%) – надані роз’яснення відповідно чинного законодавства. Відповідно до затверджених рішенням виконкому графіків здійснено 5 виїзних прийомів за місцем проживання та трудової діяльності громадян.