Протягом ІІ кварталу 2015 року до виконавчого комітету міської ради надійшло 537 звернень громадян, що на 102 більше відповідного періоду минулого року, в них порушено 737 питань ( ІІ кварталі 2014 року – 533). За результатами розгляду 292 питання (39,6%) вирішено позитивно, на 335 (45,5%) – надані роз’яснення відповідно до чинного законодавства, 110 (14,9%) – взято на контроль виконання.
До виконавчого комітету міської ради 27% звернень (146) переадресовані за належністю, від ДУ «Сумський обласний контактний центр». Всі вони надходили до ДУ «Урядова гаряча лінія» та ДУ «Сумський обласний контактний центр» в телефонному режимі від мешканців м.Конотоп та передані на розгляд за територіальною підпорядкованістю до місцевого органу виконавчої влади. В більшості своїй питання можливо вирішити на місцевому рівні, але громадяни, не звертаючись до місцевих органів влади, одразу починали телефонувати за безкоштовним телефоном «гарячої лінії». Це, в першу чергу, стосувалося питань автоматичного переоформлення субсидій та виплати соціальних допомог, спилювання дерев, перерахунку оплати за опалення, покіс трави та інші.
З одного боку, аналіз надходження пропозицій, заяв і скарг, перш за все, є свідченням того, що вони відображають глибоку зацікавленість населення у вирішенні соціально-економічних проблем та, з іншого боку, викликані економічною кризою у державі, погіршенням життєвого рівня окремих громадян.
Не менш актуальними залишаються питання житлово-комунального господарства. 41% всіх порушених питань стосувалися саме цієї галузі життєдіяльності міста. Ремонт житлового фонду, доріг, благоустрій прибудинкових територій та території міста, робота житлово-комунальних підприємств не втратили своєї значущості для громадян.
Значне збільшення кількості звернень, а також порушених в них питань, в першу чергу, пов’язано зі змінами в законодавстві (у соціальній сфері), суттєвим зростанням вартості житлово-комунальних послуг та окремими місцевими проблемами, недостатністю фінансового забезпечення для ремонту прибудинкових територій, доріг по місту, покрівель житлових будинків та ін.
Актуальним питанням серед мешканців міста у червні 2015 року було внесення меж земельних ділянок в районі вулиць Жарикова, Високої, Генерала Тхора, Короленка, Братів Радченків у детальний план території кварталу. З метою врахування громадських інтересів 17 червня 2015 року у приміщенні виконавчого комітету міської ради було проведено громадське слухання з даного питання, на яке попередньо були запрошені зацікавлені громадяни. В процесі обговорення прийняті рішення, які не суперечили чинному законодавству та інтересам мешканців мста. Саме цей приклад говорить про те, що листи громадян – канал живого зв’язку місцевої виконавчої влади з народом, який допомогає краще орієнтуватися в обстановці, об’єктивніше оцінювати здійснену роботу, якісніше бачити недоліки і шляхи їх усунення, приймати правильні рішення.
Працівниками виконавчого комітету міської ради продовжена практика розгляду колективних звернень з виїздом на місце за участю заявників. Індивідуальні звернення, що потребували більш детального розгляду, теж розглядалися комісійно і з виїздом на місце.
Щовівторка з 9.00 до 10.00 в приміщенні виконавчого комітету міської ради за тел.15-06 продовжує функціонувати «гаряча» телефонна лінія з керівництвом виконкому, під час якої надаються роз’яснення з порушених питань. У разі неможливості вирішити питання одразу, вони беруться на контроль. Результати розгляду звернень заявникам повідомляються в телефонному режимі протягом 2 днів.
Право громадян на звернення закріплене на законодавчому рівні: статтею 40 Конституції України, Законом України “Про звернення громадян”, Указом Президента України від 7 лютого 2008 року №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування». Саме тому робота з розгляду звернень громадян була, є і буде залишатися пріоритетним напрямком роботи виконавчого комітету міської ради.