Сучасний будинок насичений різноманітною побутовою технікою. Чого тільки тут не знайдеш: холодильники, морозильники, пральні машини,
Не варто і намагатися відремонтувати побутову техніку самостійно, якщо не маєте спеціальної професійної підготовки. Такі дії можуть призвести до плачевних результатів. Ремонт приладів необхідно довіряти справжнім професіоналам своєї справи. Ризик в цьому випадку не виправданий. Набагато простіше викликати майстра. Ваше завдання полягає в тому, щоб зрозуміти, з якої причини сталася поломка. Адже свої здогадки вам потрібно буде повідомити майстру, який прийшов на допомогу. Постає питання, як знайти майстра-професіонала? Найпростіше звернутися до майстерні з ремонту побутової техніки.
Але, як показує практика, мешканці нашого міста, вирішуючи питання ремонту своїх приладів, чомусь надають перевагу об’явам в газетах, а не стаціонарним майстерням, які вже значний час працюють на ринку побутових послуг.
Та, якщо ви все-таки вирішили знайти майстра за об’явою в засобах масової інформації (в якій, як правило, вказано тільки контактний телефон), радимо вам не поспішати, а дізнатися як найбільше інформації про надавача послуг, а саме: чи зареєстрований він як суб’єкт підприємницької діяльності, чи має стаціонарну майстерню і за якою адресою вона знаходиться, чи нададуть вам гарантію на виконану роботу і розрахунковий документ за надані послуги. Також варто поцікавитися рівнем професійної кваліфікації майстра. Виконавець зобов’язаний забезпечити надання замовникові повної, доступної та достовірної інформації про послуги (пункт 25 Правил побутового обслуговування населення (далі Правила). Якщо на свої запитання ви отримаєте чітку позитивну відповідь – все добре, можете замовляти послугу.
Пам’ятайте: побутові послуги надаються замовникам згідно з угодами, документальним підтвердженням укладання яких є договір, розрахунковий документ встановленої форми (пункт 9 Правил), в яких виконавець під час оформлення замовлення повинен вказати :
– найменування господарюючого суб’єкта, його ідентифікаційний код, адресу, телефон;
– дату приймання та термін виконання замовлення;
– дані замовника (прізвище, адресу, телефон);
– найменування замовлення, його опис, характеристику робіт;
– вартість замовлення згідно з кошторисом або розрахунок вартості;
– дані про використані комплектуючі вироби, запасні частини, матеріали та їх вартість.
У випадках, коли ремонт виконується не за місцем проживання замовника – вказуються ознаки виробу та його оціночна вартість.
Під час видачі замовлення виконавець проводить остаточний розрахунок із замовником, проставляє фактичну дату виконання ремонту і заповнює гарантійний талон та передає його замовнику. Вартість замовлення підтверджується підписом замовника, а сума отриманих коштів підтверджується підписом представника господарюючого суб’єкта.
Замовлення на послуги приймаються як у приміщенні виконавця, так і поза його межами з обов’язковим оформленням угоди (пункт 11 Правил).
У тому випадку, коли виконавець послуг не надає вам повної, доступної, достовірної інформації про послуги, які він надає, розрахункових документів, тощо – варто відмовитися від такого виконавця, інакше, у разі виникнення претензій щодо якості наданої послуги, ви автоматично позбавляєтесь права на державний захист своїх прав як споживач. Звертаємо вашу увагу на те, що вимоги споживача розглядаються тільки при наявності у споживача розрахункового документа (договору, квитанції), який підтверджує факт надання йому послуги відповідним виконавцем (пункт 11 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів»).
Шановні мешканці міста, вивчайте права споживачів, це дозволить вам уникнути небажаних і неприємних ситуацій.
Зі скаргами чи за консультаціями стосовно порушення прав споживачів, як завжди звертайтесь до відділу контролю міської ради (кім.408, 4-й поверх) або за тел.2 30 26.