Шановні споживачі, перед тим як придбати товар, потрібно завжди визначитись, чи дійсно це той товар, який вам підійде по технічним
1. Основні правила продажу побутової техніки:
-продавець зобов’язаний перевірити справність виробу, продемонструвати по змозі його роботу та ознайомити споживача з правилами користування;
-якщо на товар надається гарантія, то продавець зобов’язаний заповнити відповідні розділи гарантійного і відривного талонів на гарантійне обслуговування та надати інформацію про підприємства (майстерні), що здійснюють гарантійний ремонт;
-при продажу товару, який потребує проведення робіт з уведення в експлуатацію, продавець зобов’язаний надати споживачу відповідну інформацію або забезпечити виконання таких робіт.
Продавець зобов’язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. Інформація, доводиться до відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем) на державній мові у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а
також у маркуванні.
Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ.
2. Чи варто придбавати сертифікат додаткового сервісного обслуговування побутової техніки. Чи має право споживач відмовитися від цієї пропозиції магазину?
Деякі магазини пропонують придбати покупцю сертифікат додаткового сервісного обслуговування. Цей сертифікат є платним. Радимо споживачам уважно вичитати умови сертифікату (договору). Своїм підписом споживач дає згоду на запропоновані умови обслуговування. Радимо, звернути увагу на строки виконання ремонтних робіт, умови розірвання цього договору та повернення коштів.
Пам’ятайте, споживач має право на вільний вибір товарів та послуг. Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту (товарів, послуг).
Тому, рішення придбавати чи ні сертифікат додаткового сервісного обслуговування споживач приймає сам.
Звертаємо увагу, продавець обов’язково повинен надати гарантійні зобов’язання виробника. Гарантійний ремонт здійснюється безкоштовно.
Але, авторизований сервісний центр у разі відсутності гарантійних талонів або їх неналежного заповнення відмовить споживачу у проведенні
гарантійного обслуговування.
Також, споживач має право пред’явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред’явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено – протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника.
Тому, рекомендуємо, навіть після закінчення гарантійного строку, здійснювати ремонт побутової техніки тільки в авторизованих сервісних центрах, адреси яких надані в супровідних документах до придбаного товару.
Пам’ятайте, що при виконанні гарантійного ремонту гарантійний строк збільшується на час перебування продукції в ремонті.
3. Як правильно прийняти доставлений товар?
По-перше, необхідно правильно оформити послугу «доставка товарів».
Доставка товарів здійснюється у строк не пізніше 7 днів з моменту оформлення покупки, якщо інший строк не установлено згідно з домовленістю сторін.
Доставка товарів споживачу оформляється замовленням-квитанцією або іншим документом із зазначенням найменування суб’єкта господарювання, прізвища споживача, його місця проживання, дати оформлення замовлення, назви товару, артикула, кількості предметів, видів і вартості послуг, дати та часу виконання замовлення тощо.
Доставлені споживачу товари приймаються ним згідно з даними, зазначеними в розрахунковому документі.
Увага! У разі виявлення невідповідності товарів при доставці (передачі) товару, умовам продажу (даним, зазначеним у розрахунковому документі), некомплектних або товарів неналежної якості споживач може відмовитися від прийняття цих товарів.
У цьому разі оформляється акт, у якому зазначаються причини відмови. На підставі акта суб’єкт господарювання повинен доставити споживачеві товари без недоліків або повернути вартість товарів та послуг.
Є випадки, коли споживачі ставлять свій підпис в супровідній документації при доставці товару без перевірки їх комплектності, без перевірки споживчих властивостей, без огляду зовнішнього товарного вигляду, чим унеможливлюють в подальшому вирішення питання щодо обміну товару на якісний або розірвання договору куплі-продажу та повернення сплачених коштів.
Своїм підписом покупець підтверджує, що до продавця претензій він не має, оскільки, якість товару, його товарний вигляд перевірено ним при доставці та передачі товару.
У разі коли товар потребує проведення робіт з уведення в експлуатацію, суб’єкт господарювання зобов’язаний надати споживачу відповідну інформацію або забезпечити виконання таких робіт та надати інформацію про підприємства (майстерні), що здійснюють гарантійний ремонт.
І на останок, шановні споживачі, не купуйте побутову техніку зопалу в першому – ліпшому магазині. Краще витратити свій час на вивчення асортименту декількох торгових фірм, магазинів. Це дозволить вам порівняти ціни, асортимент, гарантійні умови, обслуговування та можливі знижки. Тільки після цього віддавайте перевагу тому чи іншому магазину.