13924863_656173631217166_4716973502725394151_nЧи не кожен з нас хоча б раз побував у ситуації, коли придбані в магазині речі (взуття, костюм, сукня), виявляються замалі, або не пасують чи колір не підходить. Що робити в такій ситуації?

Виходів є декілька. Перш за все, покупець має право обміняти товар на аналогічний, але потрібно бути готовим до того, що його в наявності може й не бути, тоді покупець має право здійснити обмін при першому ж надходженні відповідного товару в продаж, а продавець зобов’язаний у день надходження товару повідомити про це покупця.

У випадку, якщо аналогічного товару в продажу немає і чекати часу ви не маєте, можете придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості. Якщо ж і цей варіант вас не задовольняє, маєте право забрати свої кошти у розмірі вартості повернутого товару. Продавець  повертає кошти в день звернення, або в інший строк за домовленістю сторін але не пізніше семи днів.

У яких випадках можна повернути чи обміняти товар?

Закон України “Про захист прав споживачів” встановлює певні вимоги. Так, покупець має право обміняти товар належної якості або одержати назад кошти у разі, якщо товар не задовольнив за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний ним за призначенням. Таким чином, при поверненні або обміні товару підставою для таких дій має бути неможливість використання, наприклад, колір придбаних черевиків не пасує до улюбленої сукні. Крім цього, Закон прямо вказує, що обмін або повернення коштів можливі виключно у випадках, якщо товар не використовувався та зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики.

Наступною необхідною умовою для повернення товару є розрахунковий документ (товарний чек). Саме він буде доказом того, що ви придбали товар у конкретного продавця.

Закон України “Про захист прав споживачів” визначає, що покупець має право обміняти чи повернути товар належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі.

Які товари повернути чи обміняти не можна?

Поряд з наданим правом на повернення та обмін, встановлений перелік товарів належної якості, які такому обміну (поверненню) не підлягають. Цей перелік визначено Постановою Кабміну від 19 березня 1994 року №172 (із змінами). До таких товарів, зокрема, належать усі продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети гігієни, фотоплівки, корсетні товари, парфюмерно-косметичні вироби, пряно-пухові вироби, дитячі м’які та гумові іграшки, зубні щітки, апарати для гоління, гребінці, рукавички, тканини, білизна натільна і постільна, друковані видання, матеріали та скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем, аудіокасети, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування з записом, вироби з натурального та штучного волосся, товари для немовлят, інструменти для манікюру, педикюру, ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного і напівдорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та інші товари.

Чи можливо повернути чи обміняти товар, який придбаний зі знижкою?

У випадку встановлення знижки у зв’язку, наприклад, із закінченням сезону, такий товар вважається належної якості. Тому якщо він вас не задовольнив за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням, то ви маєте право на обмін чи повернення.