Нерідко доводиться бачити в торгівельній мережі міста інформацію про проведення різного роду акцій, знижок, розпродажів. Мабуть всі1411346941_p3 розуміють, що таким чином суб’єкти підприємницької діяльності хочуть залучити якомога більше покупців і заробити на цьому, і без сумніву, що їм це звичайно вигідно, інакше  ніяких акцій, знижок і розпродажів просто не існувало б в природі. А ось чому їм це вигідно — розглянемо далі. Тут існують різні варіанти.

1. Залежаний товар. Особливо актуально це для товарів, ціна на які дуже сильно залежить від новизни моделі: одяг, мобільні гаджети та побутова техніка, автомобілі і т.д. З цієї причини найчастіше здійснюються так звані сезонні знижки. У чому тут підступ: якщо продавець не продасть товар на розпродажі з невеликою знижкою — надалі товар втратить актуальність і його ціна знизиться ще більше.

Висновок: якщо ви не купите товар, який швидко втрачає актуальність, на розпродажі- в подальшому ви зможете купити його ще дешевше. Але лише в тому випадку, якщо він не буде розкуплений весь, а ще залишиться.

2. Помилкові знижки. Існує чимало магазинів, у яких постійно діють знижки на якісь товари, а то й на весь асортимент. Коли б не прийшов — завжди при покупці отримаєш знижку. У чому тут підступ: на товарах спеціально вказується завищена вартість, а потім, шляхом нібито надання знижки, вона знижується до реальної.

Висновок: перш, ніж купувати товар зі знижкою, дізнайтеся, скільки він коштує в інших місцях. Цілком імовірно, що там ви зможете купити його дешевше навіть без знижок.

3.Завершується термін придатності. У продовольчих магазинах і, особливо, в супермаркетах, дуже часто проводять акції та розпродажі продуктів у яких ось-ось закінчиться термін придатності. Причому, чим менше часу залишається до закінчення терміну придатності, тим більшою може бути знижка на товар. У чому тут підступ: якщо продавець не продасть товар хоча б зі знижкою, йому доведеться його просто викинути.

Висновок: купувати такі товари можна — на цьому ви зможете заощадити гроші, але такі покупки варто робити в невеликих обсягах: так, щоб ви встигли все це з’їсти до закінчення терміну придатності. Запасатися таким товаром зі знижкою небезпечно для вашого здоров’я.

4. Товар в подарунок. Ще один варіант проведення акцій в магазинах — надання певного товару в подарунок при купівлі іншого товару або здійснення покупки на певну суму. У чому тут підступ: В якості подарунка практично, напевно, буде запропонований залежаний товар, який уже втратив свою актуальність, товар низької якості, товар, який просто так ви  навряд би купили.

Висновок: Не варто робити покупку заради товару в подарунок, якщо цей товар вам абсолютно не потрібен.

5. Знижка на другий / третій товар у чеку. Варіантів надання подібних знижок може бути багато. Наприклад, при покупці двох товарів на дешевший надається знижка 50%, а при купівлі трьох — останній обходиться взагалі безкоштовно. За рахунок таких знижок магазини істотно підвищують торговий оборот, а відповідно, і прибуток. А от покупці, в гонитві за знижками, часто купують там речі, без яких цілком могли б обійтися.

Висновок: купувати кілька товарів в умовах такої знижки потрібно лише в тому випадку, якщо всі вони вам дійсно необхідні. Якщо ж вам потрібен тільки один товар — цілком імовірно, що в іншому магазині, де немає подібної системи знижок, він буде коштувати дешевше.

6. Знижка на останні екземпляри. Буває й так, що коли залишається останній екземпляр якогось товару, продавець надає на нього знижку. Наприклад, часто таке можна спостерігати в магазинах взуття: є окремий стелаж «розпродаж», де виставлені останні пари певних моделей. У чому підступ: продавцю необхідно швидше звільнити місце на прилавку під новий товар. Для покупця в цьому випадку ніякого підступу немає.

Висновок: на розпродажах останніх примірників можна дійсно зробити вигідні покупки, якщо тільки вони не підходять під описані вище варіанти.

7. Розпродаж у зв’язку із закриттям. Коли закривається якась торгова точка, там, як правило, проводиться розпродаж залишків товару за зниженими цінами. У чому підступ: тут теж для покупця підступу немає. Продавцю вигідно якнайшвидше звільнити приміщення (наприклад, щоб не платити за оренду, продати іншому господареві, закрити бізнес або з інших причин), тому він готовий йти на поступки, продаючи товар, припустимо, за собівартістю.

Висновок: якщо вам дійсно потрібні ці товари — сміливо купуйте, попередньо порівнявши ціни в інших магазинах і переконавшись в тому, що тут надаються реальні, а не помилкові знижки.

Ще уважнішими треба бути коли вам пропонують різного роду додаткові послуги  сервісного обслуговування, страхування, тощо, коли треба підписувати договори і платити зайві кошти за ці послуги. Уважно читайте умови даних пропозицій перш ніж ставити підпис, вирішуйте самостійно, а не під впливом підприємливого продавця, потрібно вам це чи ні.

І пам’ятайте, споживач має право на вільний вибір товарів та послуг. Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту (товарів, послуг). А пропозиції різноманітних акцій, додаткових послуг, які пропонує сучасна торгівля,  не є обов’язковими при придбанні товарів і оформляються за бажанням покупців.