12.04.2017 відбулася чергова телефонна «гаряча лінія» з питань захисту прав споживачів.
Придбаний споживачем телевізор, попрацювавши 2 місяці, зламався. Магазин відправив телевізор до сервісного центру для виконання гарантійного ремонту. Через деякий час працівник магазину зателефонував і повідомив, що телевізор відремонтувати не можливо і запропонував обмін на новий.
Споживача цікавить, чи має він право не погоджуватися на обмін, а вимагати повернення коштів?
Так, споживач має таке право. Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
– розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
– вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Висновок сервісного центру про неможливість виконання гарантійного ремонту – є підтвердженням наявності в товарі істотного недоліку.
При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів