zКупили мультиварку з гарантією на 1 рік. Через 3 місяці вона перестала працювати. Здали мультиварку на виконання гарантійного ремонту, але сервісний центр надав заключення, що мультиварка не підлягає ремонту. Ми попросили в магазині замінити на нову мультиварку, проте нам відмовили через відсутність касового чека (загубили). З документів в нас є гарантійний талон з відміткою магазину про дату продажу. На наше прохання відновити чек, нам відмовили, пояснюючи це тим, що за законом вони не мають цього робити. Чи маємо ми право в такому випадку на заміну товару ?

Так, маєте право, як на відновлення касового чека так і на заміну неякісного товару на новий.

Пунктами  10, 15  статті 3 ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що суб’єкти господарювання зобов’язані:

– друкувати або створювати в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років;

– надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України  «Про захист прав споживачів».

Відповідно до пункту 1 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Рекомендуємо  звернутись до магазину  з відповідною письмовою вимогою, собі залишивши копію звернення з відміткою продавця про отримання.