У споживача зламалась хлібопіч через 2 місяці експлуатації. Гарантійний термін – 1 рік..Придбана хлібопіч була через інтернет – магазин. Після поломки споживач звернувся до продавця і відправив товар «Новою Поштою» за його рахунок. Продавець товар отримав та взяв у ремонт. Через два тижні продавець повідомив, що хлібопіч відремонтовано, але споживач повинен заплатити вартість запчастин та доставки товару до нього.
Чи правомірні дії продавця?
Ні, не правомірні.
Права споживача, у разі придбання товару неналежної якості регламентуються статтею 8 ЗУ “Про захист прав споживачів”, тобто споживач має право на виконання гарантійного ремонту. У разі, якщо продавець вважає, що недолік товару виник із вини споживача – він зобов’язаний повідомити споживача про це, надати документальне підтвердження (висновок авторизованого сервісного центру) та погодити зі споживачем виконання платного ремонту.
Так як споживач ніякого договору про надання послуг з продавцем не укладав, то у відповідності до п.11 ст. 10 ЗУ “Про захист прав споживачів” будь-які додаткові роботи (послуги), виконані (надані) виконавцем без згоди споживача, не створюють для споживача будь-яких зобов’язань щодо їх оплати.
Згідно п.5 ст.8 ЗУ “Про захист прав споживачів” доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п’ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги