У споживача зламалась хлібопіч через 2 місяці експлуатації. Гарантійний термін – 1 рік..Придбана хлібопіч була  через інтернет – магазин. Після поломки споживач звернувся до продавця і  відправив товар «Новою Поштою» за його рахунок. Продавець товар отримав та взяв у ремонт. Через два тижні продавець повідомив, що хлібопіч відремонтовано,  але споживач повинен заплатити вартість запчастин та доставки товару до нього.

Чи правомірні дії продавця?

Ні, не правомірні.

Права  споживача, у разі придбання товару неналежної якості регламентуються статтею 8 ЗУ “Про захист прав споживачів”, тобто споживач має право на виконання гарантійного ремонту. У разі,  якщо продавець вважає, що недолік товару виник із  вини споживача – він  зобов’язаний повідомити  споживача про це, надати    документальне підтвердження (висновок авторизованого сервісного центру) та погодити зі споживачем виконання платного ремонту.

Так як споживач  ніякого договору про надання послуг з продавцем не укладав,  то  у відповідності до п.11 ст. 10 ЗУ “Про захист прав споживачів” будь-які додаткові роботи (послуги), виконані (надані) виконавцем без згоди споживача, не створюють для споживача будь-яких зобов’язань щодо їх оплати.
Згідно п.5 ст.8  ЗУ “Про захист прав споживачів” доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п’ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги

споживача, встановлені частиною першою цієї статті).z