Отримання податкового номера на дітей
ДПС продовжує інформувати користувачів про існуючі зручні та сучасні електронні сервіси Електронного кабінету.
Бажаючи зареєструвати дитину в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), засобами Електронного кабінету один із батьків може подати в електронному вигляді заяву для реєстрації в Державному реєстрі (присвоєння податкового номера) на дітей. У приватній частині Електронного кабінету (режим «ЕК для громадян») можна подати заяву за формою № 1ДР (Облікова картка фізичної особи – платника податків (1ДР)) з використанням кваліфікованого електронного підпису.
До заяви необхідно додати: скановану копію свідоцтва про народження дитини та скановану копію документа, що посвідчує особу одного із батьків (якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, який імплантовано у зазначені документи, необхідно додати документ про реєстрацію місця проживання/перебування).
При поданні заяви за формою № 1ДР засобами Електронного кабінету обирається податковий орган, де один із батьків бажає отримати Картку платника податків. Результат опрацювання заяви відображається в Електронному кабінеті «Відповідь № 2 Фінальна».
Отримання Картки платника податків здійснюється в ЦОП податкової служби з пред’явленням: свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (якщо в документах, що посвідчують особу, відсутня інформація про реєстрацію місця проживання/перебування особи або така інформація внесена до безконтактного електронного носія, який імплантовано у зазначені документи, необхідно додати документ про реєстрацію місця проживання/перебування).
Перерахунок податку на нерухоме майно проводиться протягом 10 робочих днів
Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо: об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку; розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку (п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України).
У разі виявлення розбіжностей між даними територіальних органів ДПС та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, територіальний орган ДПС за місцем проживання платника податку проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим. Про це йдеться в главі 13 розд. ІV Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5.
Майже 7 мільярдів гривень сплатили платники податків Сумщини
За інформацією начальника Головного управління ДПС у Сумській області Наталії Кіяшко, у січні – травні 2021 року до Зведеного бюджету України надійшло податків, зборів та інших податкових платежів на суму 6820,3 млн гривень. В порівнянні з відповідним періодом минулого року, надходження зросли на 1500,3 млн гривень.
До державного бюджету направлено 3876,4 млн грн податків, що більше надходжень відповідного періоду минулого року на 1050,0 млн гривень.
Впродовж п’яти місяців 2021 року до місцевих бюджетів поступило 2943,9 млн гривень. Сума надходжень на 450,3 млн грн перевищила показник відповідного періоду минулого року.
Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування надійшло 2429,8 млн гривень. Це на 21,4 відсотків більше суми надходжень аналогічного періоду минулого року, або на 428,1 млн гривень.
Про це керівник податкової служби Сумщини зазначила під час спілкування з засобами масової інформації регіону.
Перелік ознак безнадійної заборгованості розширено
Головне управління ДПС у Сумській області інформує, Законом України від 13 квітня 2021 N 1383-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реструктуризації зобов’язань за кредитами в іноземній валюті та адаптації процедур неплатоспроможності фізичних осіб» розширено перелік ознак безнадійної заборгованості.
Так, відповідно до змін безнадійною є також заборгованість фізичної особи, яка залишилася непогашеною перед іпотекодержателем після здійснення згідно із ст. 36 Закону України «Про іпотеку» звернення стягнення на предмет іпотеки шляхом позасудового врегулювання на підставі договору, якщо законом або договором передбачено, що після завершення такого позасудового врегулювання будь-які наступні вимоги іпотекодержателя щодо виконання боржником – фізичною особою основного зобов’язання є недійсними.
Серед іншого визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи, як: основна сума боргу (кредиту) платника податку за іпотечним кредитом в іноземній валюті, забезпеченим іпотекою житлової нерухомості, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності; суми, на які зменшено (прощено) борг фізичної особи шляхом проведення реструктуризації зобов’язань, передбачених кредитним договором, відповідно до якого кредитором було надано позичальнику – фізичній особі кредит в іноземній валюті, якщо така реструктуризація здійснена відповідно до порядку і на умовах, встановлених розділом IV “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про споживче кредитування” або пунктом 5 розділу “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу України з процедур банкрутства”.
Інформування платників про терміни сплати за ліцензії, призупинення їх дії
Для зручності платників податків в ДПС працює сервіс оперативного і автоматизованого повідомлення суб’єктів господарювання про сплив терміну чергового платежу за ліцензію, призупинення дії ліцензії або анулювання ліцензії на певний вид діяльності.
Повідомлення про необхідність внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується та направляється суб’єкту господарювання засобами електронного зв’язку за 30, за 20, за 10, за 5 днів до настання терміну сплати за ліцензію.
Це дозволяє підвищити якість надання адміністративних послуг та поліпшує сервіс у сфері ліцензування відповідних видів діяльності, на провадження яких суб’єкти господарювання отримали ліцензії.