Платники податків не відчують незручностей!
Платники податків не відчують незручностей у зв’язку з впровадженням заходів адміністративно-територіальної реформи, пов’язаних з укрупненням районів. Про це заявив виданню «Цензор.НЕТ» Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко.
«Контролюючі органи можуть утворюватися незалежно від адміністративно-територіального поділу. Натомість якість обслуговування платників податків та здійснення відповідних функцій має бути забезпечена на належному рівні»,- повідомив Олексій Любченко.
У рамках реформи мережа новостворених державних податкових інспекцій по всіх Україні складе 522 одиниці, які будуть діяти з урахуванням вимог статті 67 Конституції України, яка передбачає, що кожен громадянин зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Усі громадяни щорічно за місцем проживання мають подавати до податкових інспекцій декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому законом. Утворені державні податкові інспекції будуть здійснювати сервісне обслуговування платників податків (на сьогодні ці функції покладено на ЦОПи) у відповідності до вимог чинного законодавства. Територія їх обслуговування залишиться сталою.
Уряд затвердив постанови про функціонування програмних РРО
На засіданні Уряду, 22 липня, затверджено низку постанов, якими визначаються вимоги до програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО) та приведено до вимог чинного законодавства діючі акти Кабінету Міністрів, зокрема: внесено зміни до постанови від 18 лютого 2002 року №199, якою затверджено вимоги щодо виконання фіскальних функцій ПРРО для різних сфер застосування, дія яких поширюється на ПРРО, що застосовуються для РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Вимогами визначено основні режими роботи ПРРО; внесено зміни до постанови від 02 березня 2016 року № 149. Відповідні зміни визначають вимоги щодо реалізації фіскальних функцій ПРРО, що застосовуються під час здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, та під час здійснення операцій з приймання коштів для переказу через програмно-технічні комплекси самообслуговування; змінами до постанови від 12.05.2004 № 601 збільшено час з трьох діб до трьох робочих днів, протягом яких виконуються роботи з введення РРО в експлуатацію центрами сервісного обслуговування з дати його інформування ДПС про резервування фіскального номера РРО; відповідно до змін, внесених до постанов від 27.12.2010 № 1224 та від 23.08.2000 № 1336, норми цих нормативно-правових актів будуть застосовуватися не лише до РРО, а й до ПРРО.
Використання РРО, для певних видів діяльності ІІ-IV груп фізичних осіб-підприємців, стане обов’язковим вже з 1 січня 2021 року. З 1 серпня 2020 року фіскальний додаток для ПРРО буде доступний для безоплатного використання всім бажаючим.
Виявлені порушення у сфері обігу підакцизних товарів
Для здійснення контролю за діяльністю суб’єктів господарювання у сфері обігу підакцизних товарів Департаментом контролю за підакцизними товарами ДПС спільно з працівниками ДФС проводяться спільні контрольно-перевірочних заходи.
Так, за результатами заходів на території Київської області в складському приміщенні виявлено на зберіганні 30 600 пляшок алкогольних напоїв на суму 1 964,5 тис. гривень, які марковані марками акцизного податку з ознаками підробки. Товар вилучено.
На території Вінницької області виявлено та вилучено фальсифікованих алкогольних напоїв об’ємом 1 300 л орієнтовною вартістю 130 тис. гривень, спирту в кількості 100 дал орієнтовною вартістю 250 тис. гривень та тютюнових виробів іноземного виробництва без марок акцизного податку – 4 219 пачок орієнтовною вартістю 148 тис. гривень.
На території Сумської області в складському приміщенні виявлено на зберіганні та вилучено 4 057 пляшок алкогольних напоїв на суму 265,8 тис. гривень, які марковані марками акцизного податку з ознаками підробки.
На території Закарпатської області виявлено та вилучено 60,5 тис. пляшок незаконно виготовленої алкогольної продукції, орієнтовна вартість якої становить 6,5 млн гривень.
Нові умови анулювання реєстрації платника ПДВ
Конотопське управління ГУ ДПС у Сумській області інформує, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесено ряд змін до Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Так, п. 184.2 ст. 184 ПКУ доповнено абзацом другим, відповідно якого, якщо щодо особи, зареєстрованої платником ПДВ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи (крім перетворення) або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця (далі – ФОП) або якщо до реєстру платників єдиного податку внесено запис про застосування спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, анулювання реєстрації проводиться контролюючим органом автоматично на підставі відповідних відомостей, отриманих згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» або за даними реєстру платників єдиного податку.
Крім того, анулювання реєстрації платника ПДВ здійснюється на дату, зокрема державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності ФОП.
Обмеження переходу на спрощену систему оподаткування
Конотопське управління ГУ ДПС у Сумській області звертає увагу платників єдиного податку, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Податкового кодексу України (далі – ПКУ), може перейти на спрощену систему оподаткування подавши заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року. Норми встановлені п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
У разі відмови у реєстрації платника єдиного податку контролюючий орган надає протягом двох робочих днів з дня подання заяви письмову вмотивовану відмову, яка може бути оскаржена суб’єктом господарювання у встановленому порядку (п. 299.5 ст. 299 ПКУ). При цьому згідно з п. 299.6 ст. 299 ПКУ підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно: невідповідність такого суб’єкта вимогам, встановленим ст. 291 ПКУ; наявність у суб’єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов’язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації; недотримання таким суб’єктом вимог, встановлених п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Тобто фізична особа – підприємець (ФОП), яка на початок року була платником єдиного податку та перейшла на сплату інших податків і зборів з 01 квітня, 01 липня або 01 жовтня, не може повернутись у поточному році на спрощену систему оподаткування, оскільки особа вже скористалась правом на застосування спрощеної системи оподаткування у поточному році.