Щодо належного рівня обслуговування мешканців міста
та порушення прав споживачів при відвідуванні магазинів
Чи зобов’язані споживачі (покупці) здавати речі при вході у супермаркет?
Відповідно до п.21 постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2006 №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» суб’єкт господарювання зобов’язаний:
– забезпечити доступ споживачів до торговельних об’єктів без здавання на збереження особистих речей, крім товарів, реалізація яких здійснюється у таких торговельних об’єктах;
– створити умови для збереження речей споживачів, у разі, коли вхід до торговельного об’єкта з товарами, які реалізуються в таких закладах, заборонено.
Звертаємо увагу, у деяких супермаркетах є написи про те, що споживач має покласти речі у камеру схову, але адміністрація не несе відповідальності за збереження речей. Чи правомірні дії керівництва магазину?
Якщо ж Ви поклали речі у камеру схову магазину, адміністрація супермаркету несе повну відповідальність за збереження ваших речей. Адміністрація бере на себе обов’язок по збереженню зданих покупцями речей на зберігання. Це підтверджується видачею покупцеві номерного жетона, іншого знака, що засвідчує прийняття речей на зберігання (у відповідності до ст. 937 Цивільного кодексу України). Фактично ви укладаєте з адміністрацією супермаркету договір про зберігання речей.
Відповідальність магазину (зберігача) у випадку втрати або ушкодження речей споживача (поклажодавця) передбачена статтями 950-951 Цивільного кодексу України. Якщо адміністрація супермаркету, у випадку втрати речей у камері схову відмовиться добровільно відшкодувати заподіяні збитки в повному розмірі, ви маєте право звернутися з відповідним позовом до суду.
За умовами договору зберігання, відповідно до ст.942 ЦК України, зберігач зобов’язаний вживати усіх заходів для забезпечення схоронності речі. Якщо зберігання здійснюється безоплатно, зберігач зобов’язаний піклуватися про річ, як про свою власну.