БОРЖНИКИ НА ВІДКЛЮЧЕННЯ – ТАКИЙ ПРИПИС ЗАКОНУ!!!
Водоканал міста Конотоп звертає увагу споживачів послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, що стаття 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (в новій редакції) надає виконавцю право обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги її споживачу у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця.
Раніше заборона на примусове відключення боржників була передбачена законодавством щодо умов адаптивного карантину. Проте з 20 серпня 2021 року вона втратила чинність – це стало можливим внаслідок внесення змін до закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби». Виняток діятиме лише для тих споживачів, котрі живуть у так званих червоних зонах карантинних обмежень.
Оплата комунальних послуг водопостачання та водовідведення – це прямий обов’язок громадян, які користуються цими послугами.
Однак, незважаючи на закон, неплатників не стає менше, дебіторська заборгованість зростає, підприємство (надавач послуг) недоотримує належних коштів, що мали б направлятись на розвиток галузі та покращення якості і сервісу обслуговування, в результаті цього страждають добросовісні споживачі, які своєчасно та в повній мірі розраховуються з Водоканалом.
Станом на 1 вересня 2021 року загальна заборгованість споживачів послуг КП ВУВКГ по категорії «населення» складає 3 814,1 тис. грн. по 4778 особовим рахункам, тобто ВЖЕ ПРАКТИЧНО ЧОТИРИ МІЛЬЙОНИ ГРИВЕНЬ БОРГУ, при цьому сумарна заборгованість споживачів, що мають борг більше 3 тис. грн. складає 2 377,9 тис. грн. і кількість їх налічує всього 284 особових рахунки.
Всього 14 абонентів (мешканці багатоповерхівок), що мають заборгованість більше 20 тис. грн. кожен, заборгували за воду і каналізацію більше 400 тис. грн. Є і рекордсмени по збору боргів – це один абонент, що мешкає в будинку по вул.Депутатська, 12 – більше 51 тис. грн. та ще один абонент в будинку по вул.Клубній, 137 – більше 43 тис. грн.
Узагальнено можна сказати, що ситуацію з оплатою споживачами за використані послуги Водоканалу в місті Конотоп є критичною.
Слід відмітити, що левова частина «злісних» боржників не відноситься до категорії малозабезпечених, тобто тих людей, що дійсно не має матеріальної спроможності оплачувати нарахування за спожиті послуги. Навпаки, більшість таких боржників є доволі платоспроможними, однак не бажають витрачати кошти на оплату послуг Водоканалу, вважаючи, що це є необов’язково, багато з них ведуть своєрідний спосіб життя, зокрема зловживають спиртними напоями… тощо, не працюють і продовжують користуватись повним пакетом комунальних послуг на, так би мовити, «безоплатній основі», вважаючи, що за це має заплатити хтось інший, а не сам боржник.
КП ВУВКГ веде активну претензійно-позовну роботу щодо стягнення заборгованості, однак навіть судові рішення та примусове виконання їх далеко не завжди дають бажаний результат, до того ж примусове стягнення боргу через суд є доволі тривалим процесом, і за цей час недобросовісний споживач встигає накопичити нових боргів.
Безумовно, відключення від централізованої мережі водопостачання чи водовідведення є КАРДИНАЛЬНИМ КРИТИЧНИМ ЗАХОДОМ ВПЛИВУ, крім того, це є технічно складним процесом для самого підприємства – надавача послуг, що може спричиняти тимчасові незручності і для інших, добросовісних споживачів послуг (сусідів боржника наприклад), однак, ВРАХОВУЮЧИ СИТУАЦІЮ З НЕВПИННИМ РОСТОМ ДЕБІТОРСЬКОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ – ВІДКЛЮЧЕННЯ БУДУТЬ.
Водоканал міста Конотоп не має бажання вдаватись до таких кардинальних заходів і ставити у незручне становище своїх абонентів, а також витрачати додаткові ресурси на проведення робіт з відключення, враховуючи, що було б доцільніше направити наявні ресурси на більш корисні для громади заходи, однак, враховуючи відсутність альтернативи, ми будемо змушені ВІДКЛЮЧАТИ.
Звертаємо увагу «злісних неплатників», що повторне підключення послуг з водопостачання та водовідведення можливе лише після повного погашення заборгованості та оплати рахунку за роботи по відключенню та перепідключенню до мереж водопостачання чи водовідведення.
Також важливо пам’ятати, що відповідно до норм чинного законодавства, боржник, загальна сума боргу якого перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (а це − 340 грн.), втрачає право на отримання субсидії.
Таким чином, для того, щоб не потрапити під відключення послуги, закликаємо споживачів, які мають заборгованість, найближчим часом погасити її.
Боржники, які заборгували великі суми і не мають об’єктивної можливості розрахуватись одразу, можуть звернутись до Водоканалу за розстрочкою і укласти договір реструктуризації. Реструктуризація заборгованості є досудовим способом врегулювання питання виплати боргу частинами. Крім того, укладання договору реструктуризації заборгованості і виконання його умов дає право на отримання субсидій навіть при наявності заборгованості за комунальні послуги (звертаємо увагу, що заборгованість, стягнута в судовому порядку, реструктуризації вже не підлягає).
Разом з тим, ми щиро дякуємо тим споживачам, мешканцям територіальної громади міста Конотоп, які вчасно оплачують спожиті послуги. Ці кошти дозволяють нам підтримувати виробничий процес та продовжувати стабільно працювати на благо нашої територіальної громади.
Довідки за телефоном: (05447) 6-61-99, 068-504-99-48.